Najdete nás Google+

Analýza použitelnosti Heuristická analýza

Použitelnost webových stránek se zabývá tím, jak lze intuitivně používat web, jestli je přehledný a dá se na něm najít to, co uživatel hledá. Pokud se uživatelé na webu nevyznají, odcházejí předčasně, nedokončí nákup a podobně, pomůže Vám odhalit nedostatky analýza použitelnosti.

Čím vším se použitelnost zabývá?

  • Jestli je web snadno ovladatelný.
  • Jak efektivně, snadno a rychle se na něm dá pracovat.
  • Lze-li webové stránky používat bez velkého přemýšlení.
  • Jak dobře si lze zapamatovat ovládání webu.
  • Jestli lze bez příručky či manuálu splnit cíl, např. nákup, nalezení informace nebo nalezení kontaktů.
  • Jestli vypadají stránky příjemně.

A proč je vlastně použitelnost důležitá? Pokud uživatel narazí na nepoužitelný web (nepřehledný, špatně ovladatelný, s chybami …), odchází z něj, nikdy se na něj nevrátí a v tom horším případě o webu dá vědět jako o odstrašujícím příkladu, jak to nemá vypadat. Provozovatel webu tím ztrácí návštěvníka a potencionálního zákazníka. Nikdo ale nechce o své možné klienty přijít, proto je použitelnost tak důležitá.

Jak zjistím, jestli jsou mé stránky použitelné?

Pro zjištění nedostatků na webu z hlediska použitelnosti slouží analýza použitelnosti, též nazývaná heuristická analýza.

Obsahem analýzy použitelnosti je:

  • Analýza vizuální přehlednosti.
  • Analýza struktury webu.
  • Analýza technického řešení.
  • Přesvědčivost a obchodní účinnost s důrazem na účel a cíl webu.

Stejně jako v SEO analýze je i v analýze použitelnosti obsahem zhodnocení i doporučení na zlepšení webu.

použitelnost - jednoduše

Chcete mít přehledný web a získat nové zákazníky?

Domluvte si s námi nezávaznou schůzku!